madeleine-svensson

Jeg er en engasjert person som motiveres av å se andre omfavne utfordringer. Jeg bruker et «vekst-tankesett» der jeg hjelper mennesker dyrke deres styrker for å øke effektiviteten og hjelpe de skape bedre resultater, personlig og kollektivt i team.

Madeleine Svensson

madeleine-svensson

Madeleine har over 25 års erfaring med kompetanseutvikling og som interimleder. Hun er kjent som en av Norges råeste på utviklingsprogrammer innen salg, salgsledelse, kommunikasjon og coaching, drift og kundeservice, og ikke minst kundeserviceledelse. Hun har tidligere vært konsulent i Mercuri og har drevet sitt eget selskap i en årrekke. Hennes bransjeerfaringer spenner fra oppstartsvirksomheter og scale-ups til mer tradisjonelle aktører innen IT og telekom, legemiddelindustrien, varehandel/forbruksvarer (FMCG), konsulentbedrifter og i produksjonsindustrien.

Mine erfaringer

  • Utviklet et større kompetansehevingsprogram for 140 ansatte på kundeserviceavdelingen til en av Norges mest kjente telekombedrifter. Her ble det utviklet egne konsepter på salg og kundeoppfølging og opplæringen ble gjort som en «train the trainer» tilnærming. Oppdragsgiver meldte om store forbedringer i de kvalitative prosessene og økt salg.  
  • For en stor produsent og leverandør innen byggevaremarkedet har hun gjennomført et opplæringsprogram på tvers av Europa for alle kommersielle roller som salgssjef, selgere og kundeservice. Som resultat av disse tiltakene økte denne aktøren salget med 5-20 prosent i de ulike markedene, og skapte varige forbedringer i arbeidsformene.  
  • For en av verdens største industribedrifter er det kjørt et endrings- og utviklingsprogram over flere år med målrettet søkelys på motivasjon, verdier og kvalitet. Gjennom dette salgsakademiet erfarte oppdragsgiver sterke resultater i form av mer salg, større medarbeidertilfredshet og økt kundetilfredshet.