
Bygg kulturen som gjør det lettere å nå dine mål
Kvaliteten på ledelsen er en av de viktigste forutsetningene for å skape rå konkurransekraft. Skal dere ha god lønnsomhet er oppskriften topp motiverte medarbeidere som forstår hva som skaper de beste resultatene. Kultur er kollektivt og omfatter de felles verdier, normer og virkelighetsoppfatninger som utvikler seg blant medlemmene i en organisasjon og former hva dere står for, og hvordan dere jobber ut mot partnere, leverandører og kunder. Vi vet hvordan du kan lukke gapet mellom intensjon og prestasjon. Veien dit handler om å motivere og engasjere. Det viktigste kriteriet handler om egenskapene og verdiene til ledelsen.
Dyktige ledere utløser konkurransekraft
Gode ledere skaper endring gjennom målrettet innflytelse. I de fleste virksomheter går ledelsens tid med til styring fremfor å utløse endringskraften som skaper utvikling og konkurransefortrinn. Vi hjelper deg finne den riktige balansen mellom det strategiske og operative, slik at ressursene kan brukes på utviklingsorientert ledelse: Visjons- og verdibasert, kundefokusert, innsiktsdrevet og fører til mer verdiskapende handlinger på tvers av virksomheten. Husk at årsaken til at bedrifter mister kunder er oftere at deres egen kundekultur er mindre god enn at konkurrentene er hvassere.
Vet du hvor skoen trykker?
Mange virksomheter sliter med dårlig ytringsklima, lav tillit eller mangel på engasjement blant ansatte. Det kan hemme læring, effektivitet og trivsel, som igjen vil påvirke lønnsomheten. For å bygge en kultur som styrker stolthet, tilhørighet og produktivitet kartlegger vi områdene som behøver utvikling. Gjennom vår kulturanalyse gis det innsikt i syv kritiske nøkkelområder som fjerner antagelser og lar deg jobbe innsiktsdrevet. Sammen utformer vi en plan for å skape nye normer, verdier og «kulturkoder». Her er ledere og medarbeidere involvert gjennom kartlegging, utforming av tiltak og gjennomføring.
Vi hjelper deg med effektiv kulturutvikling
Alle bedrifter har sin egen kultur. Vi hjelper deg sikre at deres er riktig. Vår metode inkluderer det å skape engasjement, involvering og forankring, kulturkartlegging, utvikling og gjennomføring av nødvendige tiltak, og målinger og evalueringer. Resultatet er en organisasjon som fremmer og etterlever ønskede verdier og normer. Tenk på oss når du skal jobbe med kulturanalyse, organisasjonsutvikling, innovativ lederutvikling, og for å styrke engasjementet, motivasjonen og den faglige utviklingen hos dine medarbeidere. Slik kan en utviklingsreise se ut sammen med oss;


Finne rett kunde
Verdien av kundemassen i selskapet starter med hvilke kunder dere henvender dere til. De beste kundene er de som gir dere størst verdi over tid og som også bidrar til å utvikle selskapet gjennom sine ønsker og krav. Vi bistår våre kunder med å segmentere ulike kundegrupper slik at det er tydelig for alle hvilke kunder dere ønsker dere. Vi jobber med hvordan dere tilnærmer dere disse kundene og hvordan dere fremstår som en attraktiv samarbeidspartner eller betydningsfull leverandør.



Vinne rett kunde
Ny kunnskap og økt tilgang til informasjon gjør at kundene forventer mer av dere enn tidligere. Som igjen krever mer og helt andre ting av virksomheten din. Forretningsfilosofien Rådgivende Verdisalg er utviklet for å møte disse kundekravene. Den baserer seg på anerkjent forskning og beste praksis. Kunder som bygger sitt salgsarbeid på Rådgivende Verdisalg opplever vekst både i omsetning og økt lønnsomhet i hvert enkelt kundeforhold.

Beholde rett kunde
Du brukt mye ressurser på å finne og vinne kunder, nå er det lurt å sikre at de forblir kunder. Dine kunder er forskjellige, de vektlegger ulike ting og de ønsker ulik betjening.
Hvordan skal de betjenes av de ansatte når hundrevis av kunder er så forskjellige og får forskjellig ivaretakelse? Hvem avgjør om en kunde får de beste ressursene og den beste oppfølgingen? Skal du beholde de viktigste kundene, må tilnærmingen til hvordan du grupperer kunder i ulike kundekategorier og hvilken betjeningsmodell du velger for dine kundekategorier være gjennomtenkt og forankret. Våre metoder for å sikre kundelojalitet og redusert kundeavgang, er bygget på årelang erfaring fra utallige kundeprosjekter og har bevist sin lønnsomhet.
