
Kjernen i god ledelse
Excellerate har utviklet ledere i fire tiår. Vi vet at en god leder samler teamet rundt viktige mål og ambisjoner – og utløser vilje til å nå dem. Dette ved å skape oppslutning og legge til rette for mestring og en følelse av tilhørighet. Dyktige ledere angir retning. De skaper mening i arbeidshverdagen. Vår rolle er å hjelpe deg omsette strategier til handling. Dette ved å utvikle en sterk kultur og styrke relasjonene som driver vekst.
En god leder forstår mennesker
Vår tilnærming kombinerer struktur og innsikt for å frigjøre potensial og gjennomføringskraft. De beste lederne bruker kløkt og innflytelse. De forstår mennesker, bygger tillit og skaper rom for utvikling. Ved å lytte og inspirere legger de til rette for at både individet og organisasjonen vokser. Det fordrer en tillitsbasert ledelse i hverdagen som krever refleksjon, bevisste valg og verktøy som fungerer. Beste lederpraksis er bygget på og gjengitt i boken «Kjernen i ledelse»
«For meg er Kjernen i ledelse faglig sterk, praksisnær og inspirerende lesing som gir: Nyttige tips for økt selvinnsikt, gode refleksjonsoppgaver, konkrete verktøy for ledelse i praksis, og ikke minst dyp innsikt i lederskapets iboende og berikende muligheter. Jeg har hatt stor glede av å lese denne boken.»
– Marit Breivik, ledermentor, coach og tidligere trener for Norges kvinnelandslag i håndball
Fornuft og følelser
Ekte gjennomslagskraft oppstår når trygghet og tydelige forventninger går hånd i hånd. Når relasjoner styrkes horisontalt og vertikalt, skapes kulturer som fremmer prestasjon, trivsel og fellesskap. Våre metoder forener systematikk og empati. Dette er en kraftfull kombinasjon som skaper produktivitet og positivitet. Vi hjelper deg med en verktøykasse og fungerer som en prosesshjelper som gjør deg og dine ledere bevisst på hvilke ferdigheter som må trenes og forbedres for at din virksomhet lykkes med sunn og smart ledelse.
Verdien av kundemassen i selskapet starter med hvilke kunder dere henvender dere til. De beste kundene er de som gir dere størst verdi over tid og som også bidrar til å utvikle selskapet gjennom sine ønsker og krav. Vi bistår våre kunder med å segmentere ulike kundegrupper slik at det er tydelig for alle hvilke kunder dere ønsker dere. Vi jobber med hvordan dere tilnærmer dere disse kundene og hvordan dere fremstår som en attraktiv samarbeidspartner eller betydningsfull leverandør.
Ny kunnskap og økt tilgang til informasjon gjør at kundene forventer mer av dere enn tidligere. Som igjen krever mer og helt andre ting av virksomheten din. Forretningsfilosofien Rådgivende Verdisalg er utviklet for å møte disse kundekravene. Den baserer seg på anerkjent forskning og beste praksis. Kunder som bygger sitt salgsarbeid på Rådgivende Verdisalg opplever vekst både i omsetning og økt lønnsomhet i hvert enkelt kundeforhold.
Du brukt mye ressurser på å finne og vinne kunder, nå er det lurt å sikre at de forblir kunder. Dine kunder er forskjellige, de vektlegger ulike ting og de ønsker ulik betjening. Hvordan skal de betjenes av de ansatte når hundrevis av kunder er så forskjellige og får forskjellig ivaretakelse? Hvem avgjør om en kunde får de beste ressursene og den beste oppfølgingen? Skal du beholde de viktigste kundene, må tilnærmingen til hvordan du grupperer kunder i ulike kundekategorier og hvilken betjeningsmodell du velger for dine kundekategorier være gjennomtenkt og forankret. Våre metoder for å sikre kundelojalitet og redusert kundeavgang, er bygget på årelang erfaring fra utallige kundeprosjekter og har bevist sin lønnsomhet.
Finne rett kunde
Vinne rett kunde
Beholde rett kunde